Monday, August 29, 2011

Täna ilma meheta

Täna olen õhtul kodus ainult lastega, mees iga õhtul koju ei saa (ei saa või ei taha või mõlemat) ja mul on hea olla :) Ma ei pea põdema, et miks ma nüüd pärast õhtusööki tv ees uudiseid vaatan, ma ei pea kohe pärast sööki nõusid pesema. Jah, pesen need kindlasti täna ära, sest mulle meeldib kui elamine, sealhulgas ka kraanikauss, on puhas, aga ma ei pea paaniliselt "lapp käes" ringi vehklema, et nii seda veel teha ja toda.

Ma arvan, et mu mehel on selline nn kodupilt oma lapsepõlvekodust. Tema ema nühib, pühib, ühesõnaga toimetab 12 h päevas või rohkemgi, noh eriti ju nüüd kui saab kõike sisse teha: moose, mahlasid, poslamoslasid (mina ütlen nii), isegi õuntekoortest tehakse moose, isegi kirsikividest tehakse mahla jne. Peale selle tegeleb aias ja kasvuhoonetes, loomulikult toas...ja mida teeb mu äi...leboskleb diivanil, hädaldab kui raske päev tal täna olnud on, kui hea oli vene aeg, kui tubli ta ikka on.....nojah.....

Aga ma ei ole mehe ema. Mulle meeldib kui elamine on korras ja seda ka hoian korras, eks ma nõuan seda ka oma lastelt, kuid eelkõige ise hoian korras, kuid mulle ei meeldi hulgaliselt moose ja mahlasid teha, mida nagunii keegi ei taha, mulle ei meeldi kui ma iga õhtu langen rampväsinult voodisse mõttega, kui palju mul on homme veel teha, mulle ei meeldi mõte, et puhkame alles surnuaial....

Ma tahaksin olla õnnelik. Tahan olla õnnelik. Tahan leida väikseseid õnnekillukesi igasse päeva. laste kallid ja head sõnad on mu õnnehetked, kuid sellest on vähe. Peale selle, et olen ema ja abikaasa, olen ma ka naine. Tahan tunda, et naisena.

Ja muidugi mehe õlle joomine. "Kõik normaalsed mehed joovad õlut," on üks lemmikväljendeid mu mehel, kui ma küsin, miks sa nii tihti jood. Teine hea ütlemine on: " Mitte ükski teine naine ei nääguta, kui mees õlut joob, kõik naised teevad kodutöid ja tegelevad lastega rohkem kui nende mehed." Juba sellised ütlemised, et KÕIK, MITTE ÜKSKI - ärritab mind.

Olen muutunud vaikseks, hoian endasse....noh las ta siis joob, täiskasvanud inimene, olen ju mitu korda talle öelnud, et mulle ei meeldi see, kui nii tihti joob, lastele ei ole see hea eeskuju, lausa häbi on, aga ei see ei aita. Mees peab ise piiri tundma, seetõttu olen jäänudki vaikseks, sest siis ma olen ju tubli naine, sest siis ma ei nääguta, ei kaaguta, ei inise..... ma tunnen, et mu hing on koomas, tahan jälle elada.

PS. Kirjutan seda blogi selleks, et saaks end nn välja elada, et kirja panna, mida tunnen, et aru üldse saada, mida ma tunnen.

3 comments:

  1. Loomulikult on suur vahe, kui palju mees õlut joob. Arvan, et kui iga päev näiteks pudel õlut toidu kõrvale juua, poleks ju midagi hullu. Minu mees jõi ka peale väsitavat tööpäeva õhtul pudeli õlut. Minagi maitsesin vahel tema pudelist.
    Õnnelikud tahame me ju kõik olla. Lapsed on suur õnn, aga mehe armastusel ja laste armastusel on vahe sees. Mina olin ka 2 aastat saatuse tahtel ainult oma lastega, aga tundsin kogu aeg, et mul on midagi puudu.Naise kõrval peaks ikka olema mees, kes teda mõistaks ja hoiaks. Kardan, et sinu mehe alkoholism ainult süveneb ja,et enda joomist kuidagi õigustada, siis peaks ju olema mingi põhjus mis seda tekitab. Praegu ta ju otsibki sinus vigu, et enda pahesid õigustada.Kõige hullem ongi just see, et ta ilmselt ise ei saagi aru, et ta midagi valesti teeb. Sinu puhul tarvitab ta aga vaimset vägivalda. Annaks jumal, et see ainult sellega piirduks, kuigi see on isegi juba väga masendav. Tundub, et sinu "mina" on juba mahasurutud. Kui nii jätkad, siis mis sinust järgi jääb. Saan aru küll, et see on väga raske olukord, aga kas nii jätkamine on ikka mõistlik.

    ReplyDelete
  2. Mind ajendas siin kommenteerima see: "...kõik naised teevad kodutöid ja tegelevad lastega rohkem kui nende mehed." Ei ole nii. Üldistused ajavad mind öökima. Mul üks selline meestuttav, kes on suhteliselt õnnetus abielus. Aga üle kõige meeldib talle tegeleda oma laste (neid on vanuses 2 kuni 12) ja koduga. Naisega vaheldumisi teevad õhtuti tervele perele süüa (teeb parasjagu see kel rohkem aega kuna ametist sõltuvalt teevad mõlemad palju tööd õhtuti kodus), õpetab lastele kuidas riisi keeta, peseb ise oma ja laste pesu. Me oleme isegi elavalt vestelnud sel teemal kui tülikas on kuivatusrestilt sokke jms pudi-padi kokku korjata :) Aga et sa liiga raskelt ei ohkaks, siis lisan, et kodu hoidmise koha pealt on see mees eeskujuks aga mõni teine külg jätab soovida... (näiteks teised naised).

    ReplyDelete
  3. Selline mees ei osakagi armastada, ta on oma kodust vastava mustri kaasa saanud ja selles puudub hoolimine, arenemine koos. Mida ideaalsem oled sina, seda enam see teda närvi ajab ja süüdistused aina suurenevad - nad on osavad manipuleerima, sinust süüdlast tegema. Võimalik, et tal on juba keegi teine. Laste nimel võib muidugi koos elada, eriti kui näha, et mees lapsi armastab. Aga ennast tema süüdistustest ära loksutada lase, see on hädasolija vahend kuidagi eluga toime tulla ja kui sa süüdistuste õnge lähed, teed enda ja temagi elu hullemaks. Ole julgelt sina ise, rääkigu mees mida tahes naisest, kes sa justnagu olema peaksid.Veel parem, minge perenõustaja juurde. Enamus neist aga kahjuks vajaksid ise nõustamist. Kui valdad vene keelt, saaksid parimat abi portaali yburlan.ru lugedes - sain ise sellest abi ja on saanud eranditult kõik, kes viitsinud süveneda.

    ReplyDelete